graphic Forum Forum Gimnazjalnej Rady Uczniowskiej Strona Główna  


Zmiana regulaminu? Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
 Forum Forum Gimnazjalnej Rady Uczniowskiej Strona Główna -> Pomysły i propozycje  
Autor Wiadomość
 PostWysłany: 23:42, Nie 04 Lut 2007 

Arivoy
Dopuszczający



Dołączył: 02 Lut 2007
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LO Pader Knurów

 
 
 

Zmiana regulaminu?

Vonath dostał już ode mnie ten regulamin, to teraz pora na resztę.
Poczytajcie, sprawdźcie, może coś przypadnie Wam do gustu.

Regulamin

1.Jeżeli nie masz do przekazania innym nic, co wiązałoby się z którymkolwiek z tematów zamieszczonych na forum i wnosiłoby cokolwiek nowego do dyskusji, nie pisz posta. Należy powstrzymywać się od zamieszczania postów nic nie wnoszących do dyskusji.


2. Tematy należy zakładać w odpowiednich pokojach. Jednak przed założeniem nowego tematu sprawdź trzy razy czy podobny temat nie został już założony.

3. Pisząc wiadomość zwracaj uwagę na poprawną polszczyznę, zasady gramatyki oraz interpunkcji. Jeżeli zauważysz błędy już po umieszczeniu wiadomości na forum, użyj opcji "edytuj", żeby je poprawić. Posty zawierające rażące błędy ortograficzne lub napisane całkowicie niezrozumiale mogą być usuwane z forum przez moderatorów. Niedozwolone jednak jest wyśmiewanie i krytykowanie błędów popełnionych przez innych użytkowników.

4. Niedozwolone jest wyzywanie oraz obrażanie innych użytkowników. Zabronione jest prowokowanie innych użytkowników do kłótni. Zabronione jest również przekręcanie nazw i stwierdzeń innego użytkownika. Zabronione jest umieszczanie obraźliwych wypowiedzi skierowanych do grup wyznaniowych, mniejszości rasowych, seksualnych itp.

5. Zabronione jest umieszczanie avatarów o wymiarach większych niż 130 pikseli szerokości i 150 pikseli wysokości. Avatar nie może również ważyć więcej niż 10kB. Niedozwolone jest także umieszczanie w avatarze żółtych i czerwonych kartek, które służą do karania użytkowników. Użytkownik łamiący ten punkt regulaminu może zostać ukarany brakiem możliwości umieszczania avataru.

6. Niemile widziane jest nadużywanie emotikon, wielkich liter, różnego koloru i wielkości czcionek.

7. Jeżeli chcesz dodać coś do swojej wypowiedzi, którą napisałeś kilka minut wcześniej nie rób tego pisząc nową wiadomość, a skorzystaj z funkcji Zmień.

8. Osoba może posiadać tylko jedno konto.

9. Unikać zbaczania z głównego tematu wątku, ze szczególnym uwzględnieniem osobistej wymiany zdań. Ewentualne porachunki lub dyskusje nie związane z tematem wymieniać korzystając z prywatnej wiadomości.

10. Powstrzymywać się od nadmiernego wyrażania dezaprobaty z powodu tematu wątku, poziomu czyjeś wypowiedzi itp. Jeżeli uważasz, że czyjś post narusza regulamin lub prowokuje do tego innych, należy zgłosić go administratorowi/moderatorowi forum korzystając z odnośnika PW.

Kary

1. Moderatorzy nie mają obowiązku tłumaczenia się ze swoich decyzji. Użytkownicy nie mają prawa uzyskania uzasadnienia decyzji moderatora. Decyzje moderatorów są niepodważalne i nieodwołalne.

2. Za nie stosowanie się do regulaminu użytkownicy podlegają dwóm rodzajom kar.
Użytkownik może zostać ukarany ostrzeżeniem, jeśli w sposób nieznaczny naruszył regulamin.
Użytkownik może zostać ukarany banem za rażące naruszenie regulaminu, lub po otrzymaniu 5 ostrzeżeń.

Moderatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany regulaminu. Administracja forum nie ponosi odpowiedzialności za treści umieszczane na forum przez użytkowników.

PS.
Nieznajomość regulaminu nie zwalnia do nie przestrzegania go.

 
Zobacz profil autora
 PostWysłany: 23:46, Nie 04 Lut 2007 

Vonath
Puociąg ;)



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stąd ;)

 
 
 

Ten jest bardziej rozlazły, moze i lepiej ale... Jeden punkt skopiuje...
Cytat:
9. Unikać zbaczania z głównego tematu wątku, ze szczególnym uwzględnieniem osobistej wymiany zdań. Ewentualne porachunki lub dyskusje nie związane z tematem wymieniać korzystając z prywatnej wiadomości.

 
Zobacz profil autora
 PostWysłany: 23:49, Nie 04 Lut 2007 

xyz
Administrator



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 1045
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

 
 
 

To chyba mój ostatni post do 12
Moje wersja:
Wysyłałem ją Vonathowi już miesiąc temu i najwyraźniej to olał...

1. Informacje ogólne

1.1 Regulaminem objęci są wszyscy Użytkownicy Forum.

1.2 Zarejestrowanie i udzielanie się na forum jest dobrowolne i równoznaczne z akceptacją wszystkich punktów niniejszego regulaminu

1.3 Decyzje dotyczące działania forum należą do Administracji forum. Administracja forum zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu. Zmiany te będą komunikowane Użytkownikom forum.

1.4 Administracja zastrzega sobie prawo do decydującego głosu w sytuacjach, kiedy wymagana będzie interpretacja Regulaminu forum, oraz we wszelkich kwestiach w Regulaminie niesprecyzowanych.

1.5 Nie ponosimy odpowiedzialności za treści wygłaszane przez Użytkowników forum. Każdy Użytkownik wygłasza swoją prywatną opinię.

1.6 Decyzja o tym, czy dana aktywność łamie Regulamin, należy wyłącznie do oceniającego ją Moderatora / Administratora. Od decyzji Moderatora można odwołać się do Administratora (więcej o tym w punkcie 4.3). Od decyzji Administratora nie ma odwołania.

1.7 Użytkownicy są zobowiązani do realizowania próśb Moderatorów dotyczących aktywności forumowej tych użytkowników.

2. Rejestracja i ustawienia kont

2.1 Na forum można mieć założone tylko jedno konto użytkownika. Możliwe są odstępstwa od tego punktu, ale tylko za zgodą Administratora.

2.2 Maksymalna wielkość avatara to ~6kB, a jego rozmiary to maksymalnie 80x80 pikseli

2.3 W przypadku kiedy sygnatura lub avatar ma niewłaściwą, krzykliwą lub utrudniającą przeglądanie forum treść Administrator może ją usunąć lub zmodyfikować. Umieszczanie takich sygnatur lub avatarów jest zabronione.

2.4 Zabronione jest zamieszczanie w avatarach i sygnaturach obrazów i treści mogących w uzasadniony sposób obrażać lub razić innych użytkowników forum. Wszelkie kwestie sporne w tym zakresie rozstrzyga Administrator.

2.5 Zabrania się publikowania w sygnaturze linków do materiałów pirackich i wszelkich treści mogących w uzasadniony sposób razić lub obrażać innych użytkowników forum.

3. Pisanie na forum

3.1 Posty muszą być pisane:
- z sensem
- na temat (chyba że sytuacja, która zaistniała w wątku usprawiedliwia odejście od tematu)
- poprawnie ortograficznie i gramatycznie, zachowując estetyczną, niekrzykliwą formę i treść*
- z zachowaniem szeroko rozumianych zasad kultury osobistej (szczególnie jeśli chodzi o przeklinanie)

* Zakaz używania więcej niż jednego wykrzyknika, znaku zapytania (znak '‼' jest dopuszczony, albowiem jest to 1 znak (ATL+19 na numerycznej klawiaturze)), stylu FrEaK (na przemian małe i duże litery) oraz l33t (liczby zamiast niektórych liter). Zabrania się też pisania tekstu z Caps Lock'iem Kara za niestosowanie się jest określona w punkcie System Ostrzeżeń.

Jeśli w poście zawarta jest opinia na poruszany temat, musi być w sensowny sposób uzasadniona.

Zabronione jest pisanie posta bezpośrednio po własnym poście, jeżeli od czasu wysłania tego pierwszego posta minęły mniej niż 24 godziny. Od zasady tej przysługują wyjątki. Ocena, czy dana sytuacja była wyjątkowa i tym samym upoważniała użytkownika do napisania drugiego posta pod rząd w przeciągu 24 godzin po napisaniu pierwszego, przysługuje moderatorowi.

3.2 Tematy muszą być zakładane w stosownych działach na forum.

3.3 Zabrania się wypisywania treści powszechnie uważanych za obraźliwe, mogących w widoczny sposób urazić czyjeś uczucia lub poczucie godności. Zabrania się wypisywania, zamieszczania treści niezgodnych z prawem obowiązującym w Polsce.

3.4 Zabronione jest kasowanie moderatorskich wpisów do postów

3.5 Zabrania się publikowania linków materiałów pirackich i wszelkich treści mogących w uzasadniony sposób razić lub obrażać innych użytkowników forum. Odstępstwa od tej zasady są możliwe po konsultacji z Administratorem.

3.6 Zabronione jest zakładanie tematów takich samych lub bardzo podobnych do już istniejących na forum. Pisanie postów w takim temacie, po pojawieniu się informacji, że już istnieje taki sam lub podobny topic, będzie traktowane jako dublowanie istniejących postów - co jest podstawą do podnoszenia poziomu ostrzeżeń.

3.7 Nazwa tematu musi być ściśle związana z poruszanym przezeń problemem i jak najdokładniej go opisywać.

4. Konsekwencje za nieprzestrzeganie Regulaminu

4.1 W sytuacji kiedy moderator lub administrator uzna dany post lub postawę użytkownika za łamiącą Regulamin, nadaje Użytkownikowi jedno lub więcej Ostrzeżeń. Więcej o systemie Ostrzeżeń w tekście załączonym pod Regulaminem.

Moderator może skasować lub zedytować treść danej wypowiedzi lub wątek, jeśli uzna je za łamiące Regulamin.

4.2 Za nieprzestrzeganie Regulaminu przewidziane są kary w postaci ograniczenia liczby funkcji lub uprawnień dostępnych Użytkownikowi, ograniczenia jego możliwości udzielania się na forum.

4.3 W sytuacji kiedy Użytkownik uważa, że został niesłusznie ostrzeżony przez Moderatora lub uważa, że zachowanie Moderatora narusza niniejszy regulamin, może złożyć skargę do Administratora. W tym celu musi wysłać Prywatną Wiadomość, w której poda link do niesłusznego zachowania oraz podać uzasadnienie, tłumaczące dlaczego uważa, iż jest to zachowanie niezgodne z regulaminem.

W przypadku uzyskania dużej ilości uzasadnionych skarg na danego moderatora, zostaje on usunięty ze swojej funkcji.

Interpretacja skarg i decyzja o odwołaniu Moderatora należy wyłącznie do Administracji.


System Ostrzeżeń

Wprowadzenie

Każdy użytkownik ma w swoim profilu wskaźnik poziomu ostrzeżenia, coś w rodzaju punktów karnych, przypisywanych użytkownikom przez moderatorów. Kiedy moderator widzi przejaw złego zachowania forumowicza, podnosi mu wskaźnik ostrzeżeń o pewną liczbę punktów (opis poniżej). Każde takie ostrzeżenie powinno zostać uzasadnione.

Wymiary kar

Post postowi nierówny. Co innego mały spam, a co innego post pełen bluzgów. W związku z tym obowiązuje nas następujący system:

- zwykły spam, jawne złamanie regulaminu - 1 Ostrzeżenie
- ciężki spam - 2 Ostrzeżenia
- Wulgarne obrażenie użytkownika -2 Ostrzeżenia
- Wulgarne obrażanie moderatora / Administratora - 3 Ostrzeżenia
- Głupota - 1 Ostrzeżenia
- wielokrotne wykrzykniki, znaki zapytania - 1 Ostrzeżenie
- FrEaK, l33t. - 1 Ostrzeżenie

Nadawanie ostrzeżeń polega na podbijaniu licznika z podawaniem tej samej przyczyny (nie ma możliwości, by jedno ostrzeżenie dodawało np. 3 punkty karne).

Przykład:

* Ostrzeżenie (1/2) za post

Cytat:
Zapraszam do mojego tematu o czymśtam


w temacie “Co sądzicie o ostatniej dyskotece?”. To przykład zwykłego spamu. W związku z tym dostajesz za to jeden punkt karny.

# Ostrzeżenie (2/2) za post

Cytat:
Lalala


w temacie “Co sądzicie o ostatniej dyskotece?”. To przykład ciężkiego spamu. W związku z tym dostajesz za nie dwa punkty karne.Istnieje możliwośc kumulowania ostrzeżeń (np. 2 za ciężki spam i 3 za obrażenie użytkownika). Nie można kumulować jedynie Spamu i Głupoty - bo to w gruncie rzeczy to samo.

Obniżanie wskaźnika ostrzeżeń

a) o 1 za każdy kolejny miesiąc, w którym dana osoba nie dostała kolejnego ostrzeżenia. Zastrzeżenia:
- obniżenie jest uzależnione od moderatorów. Jak wiadomo pamięć moderatora bywa zawodna. W związku z tym ten okres może się wydłużyć. Najlepiej w takiej sytuacji wysłać PM do któregoś z Moderatorów / Administratorów, z prośbą o obniżenie licznika.
- obniżenie może nastąpić tylko wtedy, kiedy widać, że postawa użytkownika uległa poprawie. Innymi słowy osoba, która przez cztery miesiące nic nie pisała i wraca na forum licząc, że jej licznik ostrzeżeń zmniejszy się o 4, przeliczy się.
b ) o nieokreśloną liczbę wówczas, gdy użytkownik wykaże się w wyjątkowy sposób na forum.

Wydaje mi się w miarę dobry

 
Zobacz profil autora
 PostWysłany: 23:50, Nie 04 Lut 2007 

Vonath
Puociąg ;)



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 216
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stąd ;)

 
 
 

Olać nie olałem - zapomniałem. Zobacze kiedy indziej, obiecuję.

 
Zobacz profil autora
 PostWysłany: 7:34, Pon 05 Lut 2007 

Arivoy
Dopuszczający



Dołączył: 02 Lut 2007
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: LO Pader Knurów

 
 
 

Dahsheg
Nie, że faworyzuje swój regulamin, ale Twój jest za długi, a na większość forum jest on krótki, zwięzły ale treściwy.

A gadanie - jak to było - "Co sądzisz o dyskotece" to nie bądźcie tacy rygorystyczni. Chcecie naprawde wprowadzić dyktature, czy chcecie by było fajnie i ludzie pisali. To jest zabawa, a Ty traktujesz to za poważnie. Prędzej czy później forum padnie.

"- Wulgarne obrażanie moderatora / Administratora - 3 Ostrzeżenia "
no sory z całym szacunkiem do Adminów i Modów, ale oni też mają 2 ręce, 2 nogi więc niczym się nie różnią. Bez przesady ok? Wink

Wykrzykników poprawnie może być 3 (słownie trzy).
Jeżeli chcecie za to wszystko karać co zapisałeś, to za niedługo będziecie sami gadać, albo ktoś sam se soba.

Nie wiem jak Cie wychowali, ale karą nie zawsze wychowasz sobie człowieka!

Pozdro i żebyś mnie źle nie zrozumiał Wink

 
Zobacz profil autora
 Forum Forum Gimnazjalnej Rady Uczniowskiej Strona Główna -> Pomysły i propozycje
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

 Opcje
 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
 
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wyświetl posty z ostatnich:   
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Illusion template v.1.0.2 © Jasidog.com
Powered by phpbb, copyright the phpbb group Template by jasidog.com
Regulamin